Pink garden...


Regnet öser ned idag. Man börjar planera höstdukningar och höstblommor men än är det sommar, i varje fall några veckor till. Jag har en rosa hörna ute i år. På trappan in till Lillstugan. Denna vackra rosa margurit hittade jag på Rosendals trädgård efter att ha letat på många ställen innan...


Den andra rosa blomman på väggen heter Tvillingsporre. Den är också ny för mej i år. Den läckra ovala krukan i grå plåt kommer från Mig & Alice i Säter. På baksidan, där det mest är skugga om dagarna har jag dubbel rosa flitiga Lisa och murgröna. Flitiga Lisa är en av de få blommor som blommar rikligt i skugga.

Tack för fin respons i inlägget under!

32 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mari!
Vilken fin rosa hörna du har i trädgården:)

Har precis läst ditt inlägg nedan, bra skrivet, jag håller med!

Önskar dig en trevlig vecka!

kraam Jenny

Home and Lifestyle sa...

Pink is a lovely color in the garden. In my garden I have pink, lilac, white and purple!

Thanks for sharing your pictures, I enjoy them!

Many hugs, Ingrid

Livet på Vestergård sa...

Härliga blommor! Så fina rosa färger.
Jag konstaterade att jag får inhandla lite nya blommor i dag.Några av sommarblommorna behöver bytas ut och nu blir det väl någonting höstaktigt :)
Ha en fin måndag! Kram Kicki

Hulda sa...

Flotte, rosa blomster! Jeg har et par slike som du har på det første bildet. De er nydelige, og blomstrer lenge utover høsten. :)

Ann-Catrin sa...

Hej Mari!

men så vacker och ovanlig marguritt.. tror faktiskt inte jag sett den i rosa förut..'jag har haft så uslt med blommor i år.. sista gången vi var borta när det var så hett hade jag glömt att säga till att barnen skulle vattna på trappen.. stendött var det när vi kom hem..man tycker det är lite underligt att ingen märker det fast de måste passera där varje gång de går ut.. hmm
kan bara hålla med dig om blogginlägget.. visst är väl bloggen en fantastisk dagbok om inget annat..
och precis som du har jag ibland tänkt på att ta bort kommnentatorsfältet...
jag är numera så dålig själv att kommentera hos andra utom några få för att jag helt enkelt inte hinner..
men det är så roligt och så härligt att få ha en dialog med sina bloggvänner så jag tror verkligen att jag skulle sakna det.

här har vi oxå haft regn på morgonen men nu har det klarnat upp.

mejla mig sen vilket datum ni åker så ska jag försöka sätta mig och skriva ner ner lite tips..
Stor kram
Ann-Catrin

pysseltanten sa...

Vilka fina rosa blommor...
Har oxå en rosa Flitiga Lisa, som först fick för mycket vatten (?!) men som sen torkat ut, o nu blommar i all sin prakt igen..=))
Har mestadels rosa blommor ute...
Håller med dej, ang bloggeriet...
Kraaamizar Git

Mamma C sa...

Rosa är vackert, och din hörna var jättefin.
Kram mamma C

Tigris Predikantan sa...

Rosa ÄR ju en fin färg!
:)

Soltorpsgarden sa...

så söt, just rosa och zink/grå betong är så snyggt tycker jag! Ha en bra dag, Rosendals trädgård måste jag åka till!! Kram

(eddas) sa...

Så flotte blomster...og så rooosa...nydelig...
nyt dagen
eddaKlemmer

Fru Ekeby sa...

Ohh..! Rosa är snyggt! Färg behövs verkligen!
Vi är lyckliga vi - som har män som snabbt inser vad det är frågan om! : )

Millas hem sa...

Himmel så vackra blommor! Färgen är helt ljuvlig!!

Kram

Unknown sa...

Sååå vackert!!!...Underbar färg..Önskar dig en toppendag..Kram/Annelie

Emmas utsikt sa...

Så annorlunda med rosa blommor till den faluröda väggen. Det funkar faktiskt!

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! vilken insperation jag fick att skaffa en liten rosa hörna ~~nice~~
Det känns allt lite konstigt att höst blommorna börjar komma! vi vill ju ha sommar några månader till....
Ha en skön vecka
kram wivi

kardemumma sa...

Åhh,vilka fina rosa blomster! Den rosa margeriten kallas också Crazy Daisy,det tycker jag är så himla sött. Den växer hemma hos mig också :)
Här öser regnet ner!
Ha en mysig dag!
Kram Carina

lantliv etc. sa...

Vilken vackra rosa blommor, hoppas att solen kommer att skinna liten hos är idag.

Kram*Marion

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rosa passar bra så här på sensommaren, sen kan du smyga in lite orange till.
Nu har jag läst reportaget i Vakre hjem, så roligt och se ditt hem. Blir liksom lite andra vinklar på bilderna i en tidning. Du såg så glad ut med potatisskalaren i högsta hugg. Jättefint reportage!
Må gott
Kramar
AnnaMaria

It's me sa...

Beautiful pink.....love Ria......

Unknown sa...

Very pretty! I try to stay with pink, blue, lavender, white and some yellow. But if the birds bring me something it stays no matter what color. It was a gift after all!
Enjoy your day,
KarenSue

Lisas torp sa...

Vilken vacker rosa hörna!
Den rosa margueriten har jag också haft tidigare - den är sååå vacker!

Lisa

Jord under naglarna sa...

Köpte frön till Tvillingsporre ifjol. Hade aldrig sett den innan och tyvärr blev sådden misslyckad och jag gjorde inget nytt försök i år. Synd, för den är verkligen söt ser jag!

Inspiration i vitt sa...

ååå Vad fint du har det och vad vackert det blommar hos dig.

Tack snälla Marie för din medverkan i boken, dina bilder och du är underbar och det lyfter såå mycket, bara så att du vet. Hoppas att du får många långa goda stunder med boken. Kramar i massor/Ingela.

Lantliga drömmar sa...

Samma här regn,regn varvat med åska . Fina blommor ! Nilla

OlgaA sa...

Väldigt fint!!! Duktig du är!

kram kram

June J. Larsson sa...

Rosa er faktisk veldig vakkert mot en slik gammel, litt "falmet rød" vegg! Nydelig!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Kallholmen sa...

Tänk att man helt plötsligt bara älskar rosa och lila blommor...ett tag skulle man ju bara ha vita!
Vilka fina bilder.
kram caro

Designe sa...

Såå fint! Jag älskar de där rosa margueriterna! Brukar köpa såna men fick inte tag på de där med fyllda blommor i år utan det blev en enklare variant! Det blev lite rosa, blått och vitt i mina planteringar i år. Vi hade riktiga sommardagar tors-lör men sen i söndags är det höst igen!..lite till sommar ska vi väl ändå få tycker jag! :)

♥ Fyra årstider sa...

Vad söt den blomman. Allt är fint hos dig!
Kram Lotta

Josefine sa...

Å så nydelige blomster du har i hagen din! En flott tid nå når alt står i blomst...

Veldig kjekt å lese om deg i Vakre Hjem, artig å se hjemmet ditt fra litt andre vinkler. Hyggelig å se deg også:) Stor klem

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga blombilder. De behöver man idag med detta regnade som gör att man tror att hösten redan är här, men jag hoppas att det inte är så riktigt än.
Ha en bra vecka!
kram Ullis

Mitt hvite hus sa...

Så skjønne rosa blomster... hører sommern til syns jeg ...

ja jammen er det på tide å tenke høst blomster...

ha en fin fin uke..

klemmer =)