Uppdukat för höstfest med porslin i bruna nyanser. De läckra bruna tallriksunderläggen kommer från Gruvgatan 13. Kanske det blir kantarellsoppa el cheddarsoppa till förrätt..


Så här såg förra årets adventsdukning ut, som ni ser har jag inte förändrat mej mycket, till och med samma kuddar i soffan=) älghornet kommer nog komma fram i år med, just nu ligger det i rummet...


Och vackra betongtallrikar som Katarina gjort, lila gammalt porslin och fjädrar dukade jag med i våras...


Tillbaka till nutid och höst. Idag hade jag inga blommor eller annan dekoration på bordet då fick en slinga av humlen stå för grönskan ! I morgon är det oktober, och vet ni, då är det bara 8 veckor kvar till första advent, inte klokt!!

Håll utkik i min blogg, under oktober månad blir det utlottning!

48 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Nämen sååå fint..himmel alltså..
Och kuddarna där i soffan med ränderna, såå snygga..
Du är så himla duktig på att få till det !!
Jaa, tänk att det är Oktober i morron..och snart adevent..jiippiiee säger jag som är en Julnörd..fnisss..
Kraaam Anette

G:a Affären sa...

Tänk att du med små medel kan förmedla känslan av årstid, så väl genom dekaration som dukning. Fingertoppskänsla!
Önskar dig en bra fredag,

//Cia

Norrfrids Eija sa...

De är så vansinnigt snygga de där ljusstakarna till din bruna dukning!
Ha en fin helg,
Eija

Rapport till Vänfors sa...

Vilka vackra bilder, blir så glad när jag ser dom.
Eftersom jag är en ostälskare så blir jag väldigt nyfiken på cheddarsoppa, snälla receptet.

Kram Annika

Ann-Catrin sa...

Mari!!
ohh man blir alldeles lyriks över dina bilder..allt så smakfullt och hemtrevligt.
Vad vackra ljusstakarna är!

Cheddarsoppa.. mums det lät ju supergott!

Önskar dig en härlig helg
kramar
A-C

Livet på Vestergård sa...

Så vackert du dukar! Passar bra med ljus på älghornet.
Ja tänk så tiden går, snart är det jul :0)
Ha en fin fredag! Kram Kicki

linnea-maria sa...

Oj är det jul så snart?! Men nu är hösten alldeles för underbar för att tänka på mörker och kyla. Din höstdukning är så vacker!
Ha en fin helg /Therese

Yoko sa...

Vilken prakt!

Anonym sa...

Elegance ... Jag älskar det!
En kram.

rosvikslyckan sa...

Så fina dina bruna ljusstakar är, passar ju alla årstider. Du har det så mysigt och hemtrevligt hemma. 8 veckor till advent, det är ju inte klokt hur fort tiden går!

Njut av den sköna helgen.
kram Jenny

Mys och hemtrevnad sa...

jättehärliga dukningar...förstår att du inte byter ut kuddarna- är ju sååå fint! Här suger faktiskt julpyntstarmen redan...hum..ut och plocka mossa idag...kramis semlan

Hanna sa...

Hej! Jag hittade hit via UnderbaraClaras länkkärlek igår, och jag fastnade totalt. Så nu är jag ju tvungen att börja prenumerera på din blogg också! Ha en skön helg! /Hanna

gamla skolan sa...

Underbara dukningar allihop !! Älskar din rustika och lantliga stil .
Önskar dig en fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej, superfin dukning i sköna färger! Ja hu vad tiden går fort ... Känns lite konstigt att det snart är advent, jag som vill ha sommaren kvar lite till!!
Idag njuter jag av en brittsommarsag med bästa kompisen
Ha det gott hälsningar Monica

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

hmmm nu fick man lite inspiration, tack för det. Dom där lila tallrikarna har jag ett gäng av också som vi ärvt av sambons farmor. Jag älskar dom.. Ha en trevlig helg. kram♥

Märta sa...

åh, inspiration fri från tupperware och kitch! sköönt! känner att lite nytt porslin är välkommet här...

Kickan Style sa...

Oj va fina dukningar du gör! Otrolgit vackra!
Ha en fin helg!
Kristina

Josefine Laul sa...

Åå, bara 8 veckor. Jag längtar!!

Fröken Fynd sa...

Clara hade rätt. Hög mysfaktor på din blogg!
Ha en bra helg :)

Grip dagen sa...

For en herlig atmosfære ved bordet ditt. Rustikke materialer og rolige farger. Naturlig og flott!
Du er såååå flink!
Og for noen varkre høstbilder fra gården deres. Nydelig.
Slike motiv gjør godt langt inn i sjelen. Husbonden og jeg drømmer selv om å finne en slik gård om noen år. Jeg blir yr og glad bare ved tanken. Ha en flott helg! -Og bon apetite!
Klem Marit

Skogslyckan sa...

Inspirerande och vackra dukningar!
Ha en fin helg, hoppas solen skiner på dig!
Kram Pia

Therése S sa...

Vilka underbara bilder.
Hittade hit via Underbara Clara's blogg, och wow, nu är jag fast.

Trevlig helg.

Anonym sa...

no picture of wine and cheese ;) just kidding !
I wish you a restfull and sunny week-end.... I'm heading south to Tuscany :)
Take care,
corinne

Martina Green sa...

Wow! Vilken fantastisk blogg!!
Hur får man tag på älghorn? Jagar du?

Tack för fantastisk inspiration! Åh, jag ska också plocka in rönnbär och ställa fram eucalyptusburken (som jag såg att du också hade) i hallen!

Camilla pysslar sa...

Så fina bilder som vanligt. Önskar dig en härlig helg. //Camilla

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbart vackert.
Man blir alldeles tagen av dina vackra dukningar.
Ha en fin kväll och njut av sensommarvärmen.
Kram
Jessica

Lisas torp sa...

Alla dukningarna är jättefina! Så vackert med gammalt porslin!
Ha ett härligt kalas och en fin helg!
Kram
Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Tusen tack för alla vänliga kommnentarer! Och recept på Cheddarsoppa kommer framöver!!! Trevlig helg, Mari.

Tinas bo sa...

Vilka härligt inspirerande bilder! Så stämningsfullt och mysigt!
Härligt dukat bord!

ha en fin helg
Kram Tina

Petra sa...

Underbart härlig blogg som jag verkligen fastnat för,,jag kommer åter och har länkat från min;) Gillar bildspråket! // Mvh Petra

Stina sa...

Vackert som bara den.:-) Kram Stina

VolangLinda sa...

tjusigt! ja det är helt galet vad fort den där tiden går.

Linnea sa...

Hej! Vad mycket trevlig det fanns här, fina bilder och härligt med lite inspiration! /Linnea

Designe sa...

Såå himla snyggt dukat på olika sätt! Rustikt och snyggt! Gillar dina svarta ljusstakar och så fint med humlen! Oj, är det bara 8 v till advent..va mysigt! Fick senaste numret av Lantliv idag och det var riktigt bra! Ser fram emot nästa nummer med julmys och extratidningen m pyssel och jul som kommer snart! Härligt! :)

Gabriella sa...

Åh så vackert du bor! Får härlig inspiration!=)

Mamma C sa...

Åhhh, vilken vacker dukning du gjort.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Hej!
Så jätte vackert du har dukat.

HA en fin lördag.
Kram
Hanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Tusen tack alla gamla o nya bloggbesökare!

Corinne, he, he The cheese and wine will soon be here=)

Martina, nejdå, jag är ingen jägare, min sambo är dock men denna hornhalva hittade han faktiskt liggandes i skogen!

Och som sagt, recept på soppan kommer framöver!!

Tack bloggkikare att ni tittade in här!!! Mari.

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder har även massa roliga tävlingar på gångså besök gärna min blogg:)
Kram:)

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mari
Olalala.......kan det bli bättre?? :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Det är kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina dukningar. Tänk att det går så otroligt fort. Låter inte klokt att det bara är 8 veckor kvar.
Önskar dig en skön helg!
kram Ullis

Sallys hus sa...

Hallå där!

ååå vilka underbara dukningar!
älskar allihop.
Kram Katarina

CreandoPhoto sa...

Oh, vad fina bilder! Så otroligt inspirerande! Kramar Kicki

Bitte sa...

Alltid lika vackra bilder hos dig! :-) Jag tyckte både om dukningen med de bruna tallrikarna och den med de lila, båda ger en sån rustik och varm känsla.

Ha en fin söndag!

Många kramar
Bitte

mylovelygrandma sa...

Härlig inspiration Mari! :)

Ainosofia sa...

<3

Blickwinkel sa...

It looks very cozy!
Have a nice day!

Kram
Esther

Marina sa...

Jätte fina dukningar. Gillar betongtallrikarna starkt! Härlig inspiration :)